Tuesday, November 19, 2013

The Strong Woman

Assalamualaikum.

Ehem. Di era IT dan teknologi ini, kita tidak terlepas dari cengkaman tv. Kalau sesebuah rumah tu ada komputer maka mesti dia ada tv(?) Dan sekarang merupakan satu fenomena kepada golongan perempuan untuk menonton drama. Tak kiralah Rosalinda ke, Full House ke, Mr. Arrogant ke, Vampire Diaries ke, itu semua merupakan drama. Tapi korang perasan tak yang jalan cerita drama-drama ni semua sama je. Aku bagitau most commonly favorite by the ladies laa...
Cerita Indon - Orang ni dengan orang ni then ada orang ketiga datang. Orang ketiga somehow mati. Bahagia sekejap, then datang orang ketiga baru. Diulang sampai episod mencapai beratus-ratus. Pari-pari kadang-kadang merupakan elemen penting.
Cerita Melayu - Benci, kena kahwin paksa. Jatuh cinta dan bahagia. Kekasih lama datang. Konflik tapi for sure happy ending!
Cerita English - Okay. Effect banyak. Super power bagai benda biasa. Vampire dan warewolf wujud.
Cerita Korea - Lelakinya anak orang kaya suka perempuan biasa-biasa. Aksi simbah air, tarik rambut, dan air mata biasa.


Tapi aku bukan nak cakap pasal tu. Aku nak bagitau, korang sedar tak watak utama dia. Perempuan la. Laki watpe. Watak utama perempuan dia LEMBIK, LEMAH, MENJENG! Lagi-lagi yang drama korea. Seriously aku naik menyampah dengan watak utama perempuan dia kadang-kadang. Si pakwe kena ambil sekejap, nangis. Kena buang keje, nangis. Wehh!! Nangis tak selesai kan pape laa, vangang! (marah ni!!)

  

Kadang-kadang aku sokong gila dengan watak jahat(perempuan). Well, watak lelaki kedua memang aku selalu sokong la sebab diorang lagi awesome(?) dari watak utamanya. Diorang, bagi akulah, lagi kuat dan tabah. Tak berputus asa nak dapatkan si hero.

"Welcome! My 'step' sister!"

Baru-baru ni aku layan cerita The Heirs. Yang ada Lee Minho dengan Park Shinhye bagai. Orang cakap cerita tu ditarget dapat ranking tinggi la (Ranking tu macam bilangan penonton drama tulaa). Sebab tu aku layan tapi seriously. Part Minho, aku skip. Part Minho dengan Shinhye, aku skip. Lantaklah kalau aku miss part romantik ke hapa. Part Shinhye aku tak skip pasal aku nak tengok dia dengan Kim Wonbin. Bukan sebab aku suka diorang bersama tapi aku nak tengok Shinhye kena dengki 24 jam dengan Wonbin. Dan part yang aku play dalam normal speed (selalu aku tengok drama dalam speed 1.50x. Dia cakap lajuu wooo) ialah part Wonbin, si hero no 2 yang merupakan si jahat juga dan part yang ada watak jahat si Rachel Yoo. Aku tak ingat nama betul dia. Hoo.. dia ni perangai macam tak guna gila. Tapi tu yang buat dia special. Part dia sedih pun masa tunang dia, Minho cakap yang dia suka si Shinhye so status tunang tak menjamin pape. Camtulaa ayat dia. Part tu yang dia nangis. Masa mak dia nak kawin baru dengan bapak si Wonbin yang suka naik kaki pun dia selamba je kutuk bakal bapak tiri dia depan-depan! Hoohh!!

Weh, aku suka siot dengan watak jahat ni. Aku rasa diorang ada parut yang dalam sangat sampai hati diorang jadi keras. So mesti ada cerita disebaliknya. Orang yang hati dia berparutkan orang yang kuat & tabah. So, aku sokong orang yang tabah instead of budak kena marah sikit dah nangis dan mengeluh.

Tapi kalau watak jahatnya gedik lain cerita. Maksud aku, si hero dulu suka tapi dia rijek pastu si hero jumpa si heroin baru nak terkedek-kedek kejar lain, kay! Yang tu b**** sikit.


Lagi baik kalau dia bagi Young Do ends up dengan Rachel. Haa... Tak payah cerita pasal Minho dengan Shinhye... ^///^

-Sori peminat2 Minho & Shinhye sekalian-
-Dan peminat The Heirs!-
-Kames dah nak balik matriks!!-









No comments:

Post a Comment