Tuesday, January 14, 2014

New Year... New Me?

Assalamualaikum

Selamat tahun baru. Aku nak wish ni masa tahun baru tapi yelaa... kes takde internet melanda. Ohh, tidak lupa juga, SALAM MAULUD NABI!!

Strightly, tahun baru aku dah bermula masa sem dua ni mula jadi masa sambutan tahun baru aku tak rasa sangat. Kitorang just celebrate cenggitu je. Yelaa... Nak pi mana je?!
Since tahun baru aku mula awal dari asalnya jadi diri aku yang baru lahir lebih awal dari sepatutnya. Ehh...?
Aku dapat rasa aku berubah sikit sem ni. Kalau sem lepas aku pemalas tahap monyet, tidur dalam kuliah setiap masa, keje tinggal je tapi sem ni aku daa tak buat lagi. Well, except part tinggal keje. But I'm still trying to let the old me go!
Boleh cakap aku dapat kesedaran laa kot. Dan aku berharap sangat Cik Nurul Haziqah yang ni kekal selama-lamanya.... Amin!
Kalau nak dibandingkan aku yang ni dengan aku yang dulu, takdelah jauh beza mana. Gila, pelik dan masih lagi tak lawa (bajet merendah diri ni) tapi mungkin aku je yang dapat merasakan perubahan ni.
Aku mula rasa seronok sangat belajar macam orang gila ni masa aku study untuk peperiksaan final sem 1 aku. Seronok weyh main tulis2 sticky note then tampal2.
And aku dalam usaha untuk melabuhkan lagi tudung aku. Walaupun guna duit banyak nak beli tudung bidang dari beli tudung 45 inci tapi okaylaa kan. Ramai gak yang terkejut. Ada yang macam tak yakin dengan semua itu tapi lantakklaa... Aku nak jadi extra sikit dari korang. Heee

Nak cerita sikit
Masa awal2 aku jadi aku yang ni, aku sebenarnya jatuh sakit. Kelakar kan? Badan aku macam cakap, 'siapa kau? Aku tak kenal kau! Pergi!!' Haha. Tapi aku agak maybe sebab dia tak biasa belajar sebelum tidur, buat kerja waktu petang. Kann, aku sangat teruk dulu. Dulu aku tahu main, tidur, makan je tapi kali ni aku akan tidur menghadap arah bertentangan sebab aku nak baca buku. Hahaha...
Bila aku tak tidur masa lecture, agak payah laa tapi aku cakap dengan diri aku yang aku tak nak jadi macam dulu and it actually work! Aku buat kerja2 math aku, kerja2 chemistry, bio. S. Comp jelaa yang macam payah sikit sebab sem ni punya agak pening.
But I'll fix that!!

Okay, bye (tetiba)!!

No comments:

Post a Comment