Saturday, January 18, 2014

REVIEW : The Great Gatsby

Assalamualaikum!
Hari ini adalah hari sabtu. Semalam cuti Thaipusam tapi aku tak buat hw! Hmm... Hari ini pagi aku buat lah sikit then tergoda lagi dengan internet maka......hmmmm....
Tapi apa aku nak cakapkan ialah pasal satu movie yang aku baru je donlod petang tadi. Ni pun baru lepas habis tengok... Cerita nya ialah......

THE GREAT GATSBY


Dan tak. Dia bukan pasal minyak rambut.

Dia menceritakn tentang seorang laki ni, Nick. Dia nak cerita pasal Gatsby, orang yang paling dia respek tapi dia malas nak bercakap jadi doktor dia suruh dia taip je. We go back to a few years ago, Nick berpindah ke sebuah rumah kecil, dan jiran dia pula rumah macam istana. Tiap2 minggu buat parti. Siapa jiran dia? Tentulah Gatsby. Tiba2 dia dapat jemputan dari Gatsby ni, ajak pergi rumah dia. Dan dia SEORANG je dapat kad jemputan. Yang lain semua main datang je. Takde siapa pernah jumpa pun Gatsby ni. Tapi rupa-rupanya Gatsby ni ada niat tersembunyi. Sepupunya Nick, Daisy ialah chenta hidup Gatsby tapi Daisy telah kahwin dengan orang lain. Gatsby nak balik arr kan, sebab laki Daisy ni pun curang. Dan the rest is for you to find out, bebeh.

Jalan cerita dia sangat menarik. Aku memang ajak korang semua tengok arr... Filem ni pun adaptasi dari sebuah buku, dengan tajuk yang sama ditulis oleh Encik Fitzgerald.


Si hantu buku English, dak Umi tu pun dah baca bukunya dan dia sokong aku. Dan pelakon-pelakon dia pulak si Jack Titanic, Leonardo de Caprio, si Spiderman, Tobey Maguire(aku tak reti eja nama dia!) dan Amitha Bachan!!! Haaaa....

And set filem ni sangat cantik. Masa parti dia. Though, dia berkonsepkan tahun 19++ so, yeah... Aku pun jumpa cerita ni masa tengah nak karaoke lagu Lana Del Ray - Young & Beautiful. Rupanya lagu tu adalah lagu tema cerita ni. 

But you should try to watch it.Or maybe read it. Anyhow, try to enjoy it, kay?

Daaaaa~~ *babai macam gedik-gedik sikit*

No comments:

Post a Comment